zondag 28 augustus 2011

Vlinder voor project Elf

Op 5 februari 2007 is de toen 5-jarige Tessa overleden aan de gevolgen van kanker. Haar moeder Alice Snijder heeft toen de Stichting Project Elf in het leven geroepen om geld in te zamelen voor KIKA. Voor dit project heb ik meer dan 100 kleine elfjes gemaakt, die weer verkocht konden worden om zo geld te verkrijgen voor KIKA. Een van die elfjes is in de Dromenboom, die als herdenkingsboom is geplant, gehangen tijdens de slotmanifestatie van het project in februari 2008. Hieronder is daar een filmpje van te zien:



Ik vond het wel heel bijzonder dat dat elfje bij de ceremonie gebruikt werd. Het elfje werd door het zusje van Tessa in de boom gehangen.

Voor de moeder van Tessa heb ik nog een elfje gemaakt. Tessa was gek op elfjes. Dit elfje lijkt op het plaatje dat op de website werd gebruikt en ik heb het zo goed mogelijk proberen na te maken:


lieve groet,
Betsy
Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Wat een goed project, waar jij je bijdrage aan hebt geleverd. En wat een hoop elfjes heb je gemaakt ten bate van KIKA.
    Het elfje voor Tessa's moeder is echt een schatje geworden. Heel bijzonder dat je ons dit hebt laten zien. Ik begrijp dat het project inmiddels is afgelopen?
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Natuurkieker: ja, het project zelf is afgelopen, maar er kan natuurlijk nog steeds gedoneerd worden aan KIKA!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en lief! Zowel de elfjes als het project.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Betsy,
    Vandaag kreeg ik een vraag over het project, dat inmiddels al 9 jaren geleden werd gehouden. Men zocht een filmpje en toen ben ik ook even gaan googlen. En ineens kom ik "mijn elfje" tegen (en het verhaal van mij en mijn dochters)!
    Het is straks in februari, 10 jaar geleden dat Tessa een elfje is geworden (zo dacht ze zelf). Maar nog dagelijks in mijn gedachten en dus onderdeel van mijn bestaan. Het verlies van het tastbare, heb ik wel verweven in mijn leven.
    En het mooie elfje dat jij hebt gemaakt? Dat staat hier nog steeds in de vensterbank! En de kleinere versie hangt in mijn auto. Dagelijks kijk ik dus naar "onze" elfjes.
    10 jaar later, ben ik je nog steeds dankbaar. En ik kon nu dus, nu ik deze blog ontdekte, niet verder googlen zonder te reageren.
    ik hoop dat je het eens leest...
    Lieve Groet, Alice Snijder (moeder van Tessa)
    Niet wetende van jou site en deze blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...