zaterdag 6 augustus 2011

Vakantievondsten deel 1


Wat is het toch leuk om op vakantie in een ander land te kijken of je mooi handwerk kunt vinden.
Op onze recente reis door Spanje en Portugal kwam ik verschillende mooie dingen tegen, zoals dit mooie gehaakte kleed:



Het kleed lag op een tafeltje voor de ingang van de kathedraal, waarop een prachtig bloemstuk stond ter ere van de eerste communie van een aantal kinderen in Ciudad Rodrigo in Spanje. Het grappige is dat ik vervolgens  in Portugal een haakblad tegenkwam waar hetzelfde kleed in staat, maar dan met een middenstuk van stof, waar een rand omheen gehaakt is:


Het probleem was dat er geen werkbeschrijving bij zit. Maar daar is een oplossing voor gevonden: in een oud patronenboek dat ik mocht lenen van Gienie staat het patroon van een beddensprei met een rand van dit motief! Ik ben er nu een kleedje van aan het haken en laat dat in een volgende blog zien.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal is dit.
    Wat een toeval dat je het in beide landen
    bent tegen gekomen.
    En dat je dan in Nederland ook nog iemand vindt die je aan de beschrijving kan helpen is super.
    Je bent dus bezig met een internationaal bekend patroon!!!
    Succes er mee en ik ben benieuwd naar het resultaat...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat is zeker een mooi kleed...
    Ik verbaas me ook over wat ik zie in sommige oude kerken&kathedralen in het buitenland. Allemaal superfijn gehaakt kantwerk aan katoen gezet.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...