vrijdag 26 augustus 2011

Mijn 100ste bericht en 1 jaar bloggen! - Give Away

Toen ik vorig jaar op 9 september begon met mijn weblog had ik niet verwacht dat ik zoveel plezier aan het schrijven van mijn berichtjes zou beleven. Ik ben ermee begonnen, omdat ik wilde laten zien wat ik aan het maken was. Het was mijn bedoeling om wolcreaties te laten zien, maar ik vond het zo leuk om ook andere dingen te maken en patronen te bedenken en te zoeken, dat dat de overhand heeft gekregen., vooral ook door de lieve, hartverwarmende reacties die ik daarop kreeg (ook via de mail!).
Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel bezoekers zouden komen: tot nu toe zo'n 20.000! En ook nog 33 trouwe volgers.
Om jullie te bedanken voor al jullie leuke, lieve, nuttige reacties en mailtjes heb ik een GIVE AWAY georganiseerd.
Ik ga drie seizoenspoppetjes (uit het boek van Mieke Stender) weggeven en de winnaars mogen zelf kiezen welke van de poppetjes ze willen hebben: Je hebt de volgende keuze:
Viooltje, Sneeuwklokje, Krokus, Hulst (kerst), Narcis, Klaproos, Korenbloem, Margriet, Lampionnetje, Pompoentje of Zonnebloem. Het is niet erg als blijkt dat de winnaars hetzelfde poppetje willen, want dan maak ik er drie!

Seizoenspoppetjes

De foto's in de collage zijn gemaakt door Natuurkieker Coby. Ze maakt prachtige natuurfoto's en zo nu en dan plaats ik daar enkele van op mijn weblog. Wil je haar ook volgen, dan kun je dat doen via haar weblog: www. natuurkieker.blogspot.com.

Wat moet je doen om mee te dingen naar de seizoenspoppetjes?
- laat een reactie achter onder dit bericht en vertel daarbij wat jij het mooiste patroon vond dat tot nu toe op mijn weblog is geplaatst en waarom
- vertel wat voor nieuw patroon je graag op mijn blog wilt zien (gehaakt, gebreid, geborduurd of van vilt, bv. gebreide tas, een kabelpatroon, amigurumi enz. of misschien heb je een engelstalig patroon waarvan je graag een Nederlandse vertaling wilt)
- vertel er ook bij welk poppetje je wilt winnen
- je mag volger worden, maar dat is geen voorwaarde om mee te dingen naar een poppetje!

Je kunt meedoen tot en met 9 september. Op 10 september maak ik de uitslag bekend. Uit degenen die meedoen aan de Give Away worden drie winnaars gekozen die een seizoenspoppetje krijgen en daarnaast kies ik de vijf leukste ideeën voor nieuwe patronen uit om te maken.

lieve groet,
Betsy

Pin It!

13 opmerkingen:

  1. Hoi Dian, natuurlijk doe ik graag mee.

    Bloggen is zer verslavend en het is leuk om een beetje contact te houden met mede bloggers.
    Een jaar al aan het bloggen. ik hoop dat je er nog een jaartje aan vastplakt. ;-) want je hebt een hele leuke blog

    Vraag 1: mooiste patroontje vind ik moeilijk, van je jaar bloggen heb ik ook niet alles meegekregen.
    maar het koffieboontje in de breirol vond ik wel super.

    vraag 2 Bij de blog van bussy Bessy (zo mooi -zo leuk) staat een patroon van een gebreide tas. helaas in het engels.. Dus als je zin en tijd hebt.

    Vraag 3: De klaproos, omdat ik dat een prachtige bloem vind en ik altijd zo vrolijk wordt als de hele berm volstaat met die rode tere bloempjes


    Zal een linkje op mijn blog zetten.
    Morgen hoor want ik ga nu slapen.
    Mijn dochter komt over een paar uurtjes thuis.

    liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met 1 jaar bloggen en precies 100 berichtjes.., wat gaat de tijd toch hard!

    Je allermooiste patroontje op je blog vind ik de ajourbloemblaadjes van de breirol, zeker weten, helemaal schitterend!

    Tja, en wat zou ik graag nog eens zien..., ik weet wel iets, maar ik weet niet of het ook iets is waar jij je mee bezig houdt... Ik zou dolgraag eens een klein weefstukje maken, een wandkleedje met een voorstelling. Maar ik heb geen idee hoe ik dit met diverse kleuren moet doen zonder dat er gaten in vallen...

    En dan de laatste vraag; Korenbloem-seizoenspoppetje vind ik heel bijzonder, dus als ik het word.....

    Geniet van alle reacties, en ik wacht het rustig af! Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige popjes Betsy!
    - Welk patroon ik het mooiste vind weet je al
    :-): de vingerpopjes! Waarom? Ik denk dat mijn kleindochter er erg blij mee zal zijn!
    - Wat voor nieuw patroon ik zou willen: ik zoek al jaaaren naar moeder+dochter, vader+zoon en kindje+pop patronen (dus voor allebei het zelfde); tot nu toe niet gevonden.
    Zou erg leuk zijn als je hier zo iets zou plaatsen!
    - Welk poppetje ik zou willen winnen? Ze lijken mij allemaal leuk (kan ze helaas niet zo goed zien) maar ik denk dat ik die met 't sneeuwklokje 't leukste vind want ik ben altijd weer blij als die in 't voorjaar weer zie bloeien in onze tuin.
    - En eh .... wat houdt dat in: volger worden?
    Groetjes, wpm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met 1 jaar bloggen! En wat een geweldige ontwikkeling heeft je weblog gehad. Uitbreiding van onderwerpen, een prachtige nieuwe "Look", wat dochter Anne heeft verzorgd meende ik.
    Ik vind het een superprestatie!!
    Het is een plezier om hier iedere keer even langs te komen op je gezellige blog en ik hoop dan ook dat je nog een tijdje door zult gaan (mag je van mij plaatjes blijven gebruiken...).
    Veel succes in de toekomst met je weblog!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ wpm: volgen is fan worden van je favoriete blogs. Rechtsonder zie je het kopje Volgers staan en daar kun je je aanmelden als je dat zou willen.
    Nog een vraagje voor jou: wat bedoel je precies met moeder-dochter patronen?bv. beiden dezelfde trui?

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Betty,
    Bedankt voor de uitleg over 'volgen'. Zal er 's over nadenken: moet ik wel 'n gmail-account aanmaken begrijp ik (die anderen begin ik helemaaal niet aan). En ik heb al hotmail live.nl, wowmail .... :-)
    Met moeder-dochter patroon bedoel ik inderdaad hetzelfde kledingstuk: trui of vest zou wel leuk zijn ja!
    Vorige winter heb ik voor mijzelf en mijn kleindochter eenzelfde muts en sjaal gemaakt; vond ze prachtig.
    Groetjes, wpm

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig blog kwam ik tegen bij "hallo Peetje"(wat overigens ook een enorm inspirerend blog is) en laat er op dit prachtige blog ook nog een give-away zijn! Dat is nog een leuk extraatje waar ik graag aan mee doe. Maar dan eerst drie lastige vragen beantwoorden:
    Vraag 1: ik vind het eendje leuk: mooi in al zijn eenvoud en ik ben nu erg voor haken! Maar ik vind de speciale geboorte-mobiel een geweldig leuk idee, de elfjes heel schattig, met een super mooi doel gemaakt met alle liefde, de bespaartips en dan met name de knopen (die ik zelf al jaren spaar, ik ben ook zo'n zuinig typje) en natuurlijk zijn de seizoenspoppetjes zo lief!
    Vraag 2: een heeeel erg moeilijke vraag...
    Ja! Een gehaakt seizoenspoppetje!
    Vraag 3: de klaproos! zo'n lief fragiel bloemetje, die daar toch heel trots en zelfverzekerd uit het gras steekt in een prachtige rode kleur...

    Veel succes met bloggen, je hebt er weer een volger bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, mocht ik eens winnen, dan wordt het nog moeilijk om te kiezen tussen de zonneloem en de pompoen. Of toch maar de lampion.
    Oeps, vergeet ik door mijn enthousiasme je te feliciteren. Een jaar alweer op het Wee-Wee-Wee, proficiat. Volgens mij was ik de 20e volger.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met een mooi afwisselend Blog.Graag doe ik mee met de give-away
    1* Ik vind het patroon van de pauwensteek in de breirol het mooiste.
    2* Een gebreide of gehaakte theemuts.
    3* Korenbloemenblauw
    Veel plezier met de Bloggers, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oops, was vergeten de vragen te beantwoorden. Dank je wel voor de herinnering. Komt ie alsnog:
    1. pauwensteek, herinnert me aan oma, die mij leerde handwerken.
    2. patroon van een damesportomonee (zo'n brede waar het papiergeld ongevouwen in kan) van stof.
    3. de zonnebloem, mijn favo bloem. Zat ook in mijn trouwboeket.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bijna durf ik niet te reageren op je oproep. Heb al een keer een hele leuke theemuts gewonnen met de give-away van Anne.
    Toch wil ik graag antwoord geven op je vragen:
    1. Het mooiste vind ik de patroontjes en verhaaltjes uit de oude doos. Doet mij erg denken aan mijn mem, die ook van handwerken hield (zelf trouwens ook). Het oja-gehalte is dan ook er hoog.
    2. Geen voorkeur voor wat betreft de patroontjes en/of artikelen, het is gezellig te lezen wat je bezig houdt.
    3. Het viooltje vind ik een snoepje.

    Veel succes met je weblog en ik blijf je volgen.
    Schrijf je ook nog eens iets over het spinnewiel en het spinnen. Ga ik ook proberen te leren.

    groet fan Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gefeliciteerd!

    Ik doe ook graag mee,
    1 het gehaakte eendje, rond en gezond hihi
    2. een schaaretui met speldenkussen en naaldenmapje
    3. zonnebloempopje, wist niet dat dit ook een patroon van Mieke Stender is. Leuk nooit te oud om iets te leren

    groetjes
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Monique: het zonnebloempje is een beetje van Mieke Stender en een beetje van mij! Het staat in geen enkel boekje, maar ik heb me wel laten inspireren door de andere seizoenspoppetjes van Mieke :)

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...