woensdag 17 augustus 2011

Gehaakte vlinders


Een patroontje dat zo simpel maar tegelijk zo mooi is dat het niet mag ontbreken in mijn serie over vlinders is deze:



Deze mooie blauwe gehaakte vlinders had ik laten zien aan Natuurkieker Coby en van haar wil ik ook een paar mooie foto's van blauwe vlinders laten zien:

Icarusblauwtje

Heideblauwtje

Roze vlindertjes, o.a. van sokkenwol

Ik heb het patroon gevonden bij Magic Colours. Ze geeft een heel duidelijke beschrijving van het patroontje aan de hand van foto's.

Het vlindertje is te maken in allerlei materialen. Persoonlijk vind ik de vlinder het mooist als je hem haakt met dun katoen. Ik heb wat verschillende soorten gemaakt. De vlinders van roze sokkenwol vind ik ook wel bijzonder, door het mooie kleurverloop.
De vlinder is overal voor te gebruiken: als versiering op een kaart, als haarspeld of broche, aan een mobile, als sleutelhanger, feestslinger en noem maar op.
Reden genoeg om deze vlinder hier dus even in het zonnetje te zetten!

Nog even iets over het beschilderde boekje met de klaprozen dat je op de foto ziet. Het is gemaakt door Rensje Plantinga van Belevingscentrum de Ronzebons. Dit centrum richt zich op (jonge) kinderen en ouderen met een hoge zorgbehoefte. Zeer de moeite waard om eens een kijkje te nemen op haar site, maar zeker ook in haar belevingscentrum!

lieve groet,
Betsy
Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Leuk he die vlinndertjes, ik heb ze ook al een paar keer gemaakt. In de laatste week van de vakantie ga ik met mijn vriendin naar de orichideeen hoeve daar is ook een vlindertuin. ik hoop er een paar mooie foto's te kunnen nemen. Ben er nog nooit geweest maar lijkt me harstikke leuk. http://www.orchideeenhoeve.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi blogje geworden, de gehaakte en echte vlindertjes doen het goed samen.
    Ik vind je gehaakte vlindertjes heel mooi geworden, die met sokkenwol zijn,zoals je zelf al zegt, heel bijzonder.
    En leuk mijn "eigen" vlindertjes op andermans blog te zien...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk vlindertje, kende deze nog niet!
    Ken je deze? http://scrap-shop.blogspot.com/2010/06/gehakelte-schmetterling.html

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...