zaterdag 20 augustus 2011

Vakantievondsten deel 3

Op diverse blogs ben ik het al tegen gekomen: de blijde verrassing van de ontdekking van al die mooie handwerkbladen die in het buitenland te koop zijn. En ja, daar ben ik ook voor gezwicht. Ik moet er bij zeggen dat ik er ook echt naar ben gaan zoeken, want ik wist van vorige vakanties dat er heel wat moois te koop is.
Deze vakantie heb ik in Portugal mijn slag geslagen. Ik heb de indruk dat daar nog veel gehandwerkt wordt. Ik kwam tenminste wel veel wol- en handwerkwinkeltjes tegen met een uitgebreid assortiment mooie wolletjes.
De handwerkboeken heb ik moeten zoeken in de boek- en tijdschriftenwinkels. Nou, ik kan je vertellen: het is net luilekkerland. Wat een keuze en vooral: wat een mooie dingen. Mijn man vond het prima dat ik zat te neuzen en hij zei dat ik vooral wat extra moest meenemen, nu ik de kans had om wat meer te kopen. Dat heb ik me natuurlijk geen twee keer laten zeggen, dus ik heb mijn slag geslagen:



Wat staat er zoal op die foto?
Borduurboeken, haakboeken, handwerkbladen allerlei. Ik heb me de hele vakantie zitten vermaken met het doorbladeren van de bladen. Zoveel ideeën die opborrelden en ook verbazing vanwege de prachtige verfijnde werkjes en ook de mooie foto's. Het ziet er allemaal heel smaakvol uit, heel anders dan de bladen die je in Nederland kunt kopen. Echt genieten in ieder geval :)!

Maar dat was nog niet alles.

Dochter Anne is onlangs een paar dagen naar Parijs geweest en nam voor mij deze prachtige borduurbladen mee:



Daar zitten ook prachtige dingen bij. Kortom, voorlopig weer voldoende inspiratie om mooie dingen te maken. Maar ik beloof jullie dat ik jullie ook zal laten meegenieten...

lieve groet,
Betsy


Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie boeken ook de borduurboeken.
    Daar kun je weer heel wat mee doen en van maken.
    Heb je al wat uitgezocht om te maken?
    Veel plezier er mee groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf ook gek op tijdschriften en bladen. Oud of nieuw. mijn winkel is meestal de marktplaats omdat je hier in nederland zo weinig op dat gebied meer hebt. maar dan zijn het over het algemeen toch de oude bladen die ik vind. Portugal zou dus wel het vakantieland voor mij zijn met zoveel keus in bladen en winkels. want de keuze is hier op dorp ook beperkt. en vaak duur.
    Geniet er maar van, want het is zo heerlijk om op de bank te zitten en door een blad te bladeren bomvol met leuke ideetjes.

    lieve groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wat lief van je dochter om aan je te denken. Zoveel moois, je bent lekker verwend. Hopelijk staan er ook leuke vlindertjes voor je in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, je hebt jezelf lekker verwend, gelijk een soort souvenir uit Portugal! Ken je de taal ook een beetje, lijkt me anders wel lastig qua beschrijving...
    Volgens mij borduren ze veel in Frankrijk, haken en breien ben ik daar ook bijna niet tegen gekomen.
    Nou, laat af en toe maar wat zien van tussen de kaften, want ik ben best benieuwd!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er super uit! he doe je dat met de patronen lezen of vertaal je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat zul je genieten van zoveel bladen om je heen waar je weer lekker uit kunt kiezen en inspiratie op doen.
    Lekker met je souvenirs op het terras....
    Wat dat oplevert zullen we vast nog wel eens van je te zien krijgen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank jullie wel voor jullie leuke reacties!
    Ik spreek geen Portugees, maar wel een beetje Spaans. Dat is niet voldoende voor de handwerkboeken, maar gelukkig zijn de symbolen internationaal en met goede foto's kom je ook een heel eind. Ik zal binnenkort het een en ander laten zien (moet nog even foto's of scans maken).

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...