maandag 9 januari 2012

Nieuw project: een kabelvest breien en Welkom voor nieuwe volgers

Dit project staat al heel lang in de steigers. Het was de bedoeling om voor de vriend van Anne een vest te breien van schapenwol, waarvoor Anne en ik de wol zouden spinnen. Maar dat gaat zoveel tijd kosten, dat dat eigenlijk niet haalbaar is.
Aangezien ik er wel graag aan wilde beginnen, hebben we gekozen voor andere wol.
Het is sokkenwol van Zareska geworden. Dat breit heerlijk en de kabels komen er ook mooi in uit.

Toen kwam nog de moeilijkste klus: het uitzoeken van de patroontjes en er een mooie combinatie van maken. Ik had geen kant en klaar patroon, dus dat vergde nog het nodige denkwerk.
Vlak voordat Anne en Nhan vertrokken naar Vietnam waren we er uit en kon ik aan de slag.
Het breien gaat niet zo snel, omdat ik last heb van een zogenaamde muisarm. Niet te lang achter elkaar breien dus!

Ik heb de spreuk al een paar keer voorbij zien komen op andere blogs:
"Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar."
Dat geldt ook voor dit vest al zal er wel wat meer dan een draadje per dag gebreid worden :)

Inmiddels is er al een mooi beginnetje gemaakt en dat wil ik graag aan jullie laten zien:


Als je het honingraatpatroon wilt breien: het staat beschreven bij de breirolpatronen (zie deze blog)  Als je het patroon wilt breien, zoals hier op de foto getoond, moet je alleen het middelste deel van het patroontje nemen en dat steeds herhalen tot de gewenste breedte.

Verder wil ik nog een drietal nieuwe volgers welkom heten: Luna (http://costuritasyalgomas.blogspot.com), Lou-Anne en Nancy (http://homemadebynancy.blogspot.com). Leuk dat jullie mijn volger zijn geworden en veel plezier met het lezen en bekijken van mijn blogs! Nancy: nog van harte gefeliciteerd met de Freubel Award 2011. Je hebt hem ook echt verdiend.


lieve groet,
Betsy
Pin It!

16 opmerkingen:

  1. Dat wordt nog een hele klus! Mijn man heeft zo'n Iers gebreid vest van originele Ierse wol gehad en heeft het vele jaren gedragen tot het helemaal versleten was. Mijn zus heeft het voor hem gebreid. Je hebt een hele mooie combinatie van patronen gekozen en sokkenwol is heel sterk en zal niet snel slijten. Succes en de vriend van je dochter zal geduld moeten hebben.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er nu al mooi uit!
    groetjes,imke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Betsy,
    Zo, dat is weer een indrukwekkend project. Zou Nhan het koud hebben als ze straks terug zijn uit Vietnam? Maar ik denk dat hij eerder terug is dan de trui af zal zijn. Wordt wel mooi, het eind resultaat laat je t.z.t. vast en zeker wel zien.
    Groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hetwordt vast een heel mooi vest Betsy!


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik begrijp dat je zelf het hele patroon hebt uitgedacht, wat een prestatie!
    En ik ben er niet bang voor dat ie niet af komt, dat gaat jou wel lukken en ik denk dat Nhan er straks heel blij mee zal zijn.
    Het begin ziet er al prachtig uit.
    Succes ermee!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een mooie trui! Een goed begin is het halve werk! Die kabels zijn prachtig! Lijkt me lekker afwisselend om te breien! Zelf ben ik nou niet zo'n breister, ik haak liever...En je hebt toch geen haast...deze komt heus wel af!Ik ben benieuwd!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nhan is er nu al blij mee! Hij wacht geduldig af... ;)

    Groetjes,
    Nhan en Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een stoer vest zal dit worden! M'n broer had vroeger ook zoiets. Echt iets om jaren plezier van te hebben. Maar het is wel een groot werk om te maken. Laat af en toe maar een update zien...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel nog voor je lieve felicitatie en je welkom! tot gauw!
    lieve groeten, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Betsy,

    Ziet er erg leuk uit.
    Ben zelf ook een ervaren breister, dus ik weet wel
    dat je zeker wat moeite moet doen voor zo'n mooie trui.

    Groetjes,
    Yasmin(18)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yasmin,

      Wat leuk, een 18-jarige die ook veel breit! Ik ben benieuwd wat jij allemaal maakt. Een foto is natuurlijk altijd welkom :)

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  11. hallo ik zou graag het patroon willen hebben als dat kan van
    zoals hier veder boven met die honinggraad maar dan zoals hij hier afgebeels staat.

    vriendelijke gr rikie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Rikie,
    Er is nog geen patroon van dit vest gemaakt. Zodra het beschikbaar is, meld ik dat op mijn blog.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oke bedankt weet je ongever wanneer.

      gr rikie

      Verwijderen
    2. Nee, helaas niet. Ik zou zeggen: blijf mijn blog maar in de gaten houden :)

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...