donderdag 26 januari 2012

Breirol deel 11: Ajourpatroon met sneeuwklokjes

De eerste sneeuwklokjes zijn er al en dat heeft mij geïnspireerd om een ajourpatroontje voor de breirol te kiezen met een (sneeuw)klokjesmotief.



Het motiefje is er in allerlei uitvoeringen, kijk ook maar eens op de blog van Elizabeth (Busy Bessy).

Het patroontje is niet moeilijk te breien.

Werkbeschrijving:
Het patroon wordt weer gebreid over 40 steken, met aan weerszijden 1 kantsteek en 5 steken gerstekorrel (=52 steken). Alleen de beschrijving van de 40 steken van het ajourpatroon worden hierna weergegeven!

Afkortingen:
kst = kantsteek
st = steek
re = recht
av = averecht
nld = naald

dubbele overhaling: haal 1 st re af, brei 2 st re samen, haal de afgehaalde st over de samengebreide st heen.

Het patroon wordt gebreid over een aantal steken deelbaar door 5.

1e nld: *3 st re, 2 st av*; van *tot* herhalen
2e en alle even nld: alle st breien zoals ze zich voordoen
3e nld: alle st breien zoals ze zich voordoen
5e nld: *1 omslag, 1 dubbele overhaling, 1 omslag, 2 st av*; van *tot* herhalen

Veel breiplezier!

Nog even een update van de volledige breirol tot nu toe:



lieve groet,
Betsy


Mocht je een fout in mijn patronen ontdekken, wil je dat dan aan mij doorgeven, zodat ik het patroon kan aanpassen? Als je vragen hebt over een patroon, dan kun je altijd contact met mij opnemen. 

Ik vind het prima als je patronen van mijn weblog gebruikt, als je dat doet met vermelding van mijn weblog en/of door een link te plaatsen op je eigen weblog. Het is niet de bedoeling dat je het hele patroon op je eigen blog plaatst!
Foto's van werkstukken worden zeer gewaardeerd en krijgen een plaatsje in de Eregalerij!


Pin It!

6 opmerkingen:

  1. Een prachtig patroontje, heel bruikbaar. Ik heb net een vestje klaar voor mijzelf en nu ga ik een aantal paas ballen/eieren breien.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig patroon, de sneeuwklokjes ....
    Ze mogen van mij komen die sneeuwklokjes ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeee, dat patroontje komt mij bekend voor, haha....
    (je komt morgen op ons blog)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je sneeuwklokjes breipatroon!
    Ik houdt het maar gewoon met recht en averecht... Leuk je zaterdag te ontmoeten op de Bloggerdag! Nog 1 dagje....groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, je breirol staat weer in de schijnwerper....
    Het is een prachtig ajourpatroontje, mooi om te zien en leuk om te breien!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die kertsklokjes ,maar ik zoek een kerst engel om te breien

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...