zaterdag 15 oktober 2011

I-Podhoesje voor Natuurkieker

Ik had dit bericht al een keer geplaatst, maar blijkbaar is er toch iets niet goed gegaan, dus nu in de herhaling:


Naar aanleiding van mijn blogje over het camerahoesje van vilt (zie deze blog) heb ik voor Natuurkieker Coby een hoesje gemaakt voor haar I-Pod. Die heeft ze onderweg altijd mee als ze vogels gaat fotograferen en daarop staan onder andere vogelgeluiden. Ik vind het echt heel bijzonder hoe ze al die vogels (en andere dieren/planten) die ze fotografeert, weet te herkennen. Zelf vindt ze dat ze dat nog helemaal niet zo goed kan, maar dat is haar bescheidenheid denk ik...

We hebben overigens een ruil gedaan: zij een hoesje en ik een mooie foto van haar. Ik vond het Musje in de regen geweldig, dus die heb ik bij haar besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

In het kader van de vlinderserie heb ik weer een vlinder gebruikt voor de versiering. Als je op de foto klikt zie je een vergroting van de foto.


Omdat het hoesje onderweg niet open mag gaan heb ik er twee knopen op gezet (uit de knopendoos van mijn moeder!). De knoopsgaten heb ik wat extra versierd. De vlinder heb ik aan dezelfde kant als de sluiting gezet, omdat hij anders altijd aan de onderkant zit. Zo zie je hem goed als je het hoesje open maakt.

Wil je ook zo'n hoesje maken?
Hieronder een paar foto's en de werkbeschrijving. Voor vragen kun je ook altijd bij me terecht via een e-mail.
Zoek een mooi lapje vilt op en leg daar het patroon van de Ipod op:


Probeer dan een mooi sluitklepje te vinden (zie links op bovenstaande foto) en kijk of de klep groot genoeg is:


Ben je tevreden over de grootte en de vorm van het hoesje, knip dan het patroontje uit.


Knip dan de klep een beetje bij, zodat je een mooie vorm hebt:


Als je een borduurwerkje hebt gemaakt, dan moet je die er nu opnaaien. Dat is een secuur werkje, omdat het er wel een beetje recht opgezet moet worden:


Vervolgens naai je de zijkanten dicht en wordt ook de klep gefestoneerd. Ik heb dat gedaan met 2 draadjes splijtgaren (voor het mooie) en 1 draad naaigaren (voor de stevigheid). Bepaal de plaats van de knopen en borduur de knoopsgaten in de klep. De knopen worden op het zakje genaaid.



Mocht je de vlinder willen borduren, dan kun je klikken op de 1e foto en de vlinder van de foto naborduren. Je kunt ook even een mailtje sturen, dan stuur ik je het patroontje toe.

lieve groet,
Betsy


Ik vind het prima als je patronen van mijn weblog gebruikt, als je dat doet met vermelding van mijn weblog en/of door een link te plaatsen op je eigen weblog.
Foto's van werkstukken worden zeer gewaardeerd en krijgen een plaatsje in de Eregalerij!

Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Je bericht zie ik nu 2x staan. Op de vorige had ik wel gereageerd, maar dat is kennelijk niet gepubliceerd. Apart, dit mankement heb ik nog nergens gehoord, weer wat nieuws...

    Maar het hoesje is een waar kunstwerkje!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een speciaal hoesje voor natuurkieker. Erg mooi vlindertjes. Het is zo leuk om een passend en persoonlijk cadeautje voor iemand te maken..

    Fijne zondag, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is echt heel mooi geworden en ik denk dat coby er heel blij mee is, want zo'n hoesje maakt het wel helemaal af. ze maakt inderdaad hele mooie foto's ik vind dat knap. want je moet er ook wel veel geduld voor hebben, de juiste positie en het juiste moment. dat vogeltje is geweldig mooi.
    Ik zit ook wel eens te denken aan een ipod of een ereader maar vind ze te duur. het zou wel makkelijk zijn voor al mijn patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk blogje heb je van mijn Ipodhoesje gemaakt!
    Ik ben er heel blij mee, hij bevalt me uitstekend, alles past er keurig in en het vilt werkt ook echte beschermend.
    Maar het leukste is natuurlijk dat ik een uniek hoesje heb, dat speciaal voor mij is gemaakt.
    En het musje komt naar je toe gevlogen hoor!
    Peetje bedankt voor je compliment over mijn foto's en ja een mooie foto maken is net als handwerken, je moet er wel wat voor doen..
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...