vrijdag 28 oktober 2011

Goede ruil: vilttasje tegen een foto op A-4 formaat en een CRASH...

Toen ik het blogje over het hoesje voor de camera had gemaakt, kreeg ik een reactie van Natuurkieker Coby waarin zij aangaf dat zij wel graag een zelfde soort hoesje wilde hebben voor haar i-pod. Die wilde ik wel voor haar maken als ik als tegenprestatie een afdruk van haar foto van het in de regen dansende musje zou krijgen (zie deze blog). Die deal was snel gemaakt!

Inmiddels is Coby in het bezit van haar i-podhoesje en kreeg ik van haar een prachtige foto van de mus op maar liefst A-4 formaat!





Leuk als je zo kunt ruilen: ik vind dit veel fijner dan dat je voor iets zou moeten betalen (want wat moet je nou vragen voor handwerk??) en allebei zijn we blij met deze ruil!

De afgelopen twee weken heb ik veel laten zien van wol en vilt. Ik heb genoten van jullie reacties: zo leuk, al die enthousiaste berichtjes van jullie. Ik ben erg nieuwsgierig of ik nog iemand zo ver heb gekregen dat die ook iets gaat doen met wol vilten, met de viltnaald of met water en zeep. Ik vind het een zeer verslavend werkje: het is zo heerlijk om te doen en je ontdekt al doende steeds meer mogelijkheden van het materiaal. Er zullen dus nog wel veel meer blogjes volgen.

Wat niet zo leuk is, is dat mijn laptop ongeveer een week geleden is gecrashed. Ik ben nu echt alles kwijt wat er op mijn laptop stond, omdat ik geen back-up had gemaakt.... Het is echt erg als je dit overkomt: alle patronen, foto's, administratie, berichten, downloads: alles weg!
Voor Elizabeth betekent dit dat ze nog even moet wachten tot haar wens wordt vervuld: alles wat ik had verzameld om te laten zien, is foetsie... Maar niet getreurd. Ik ben weer opnieuw begonnen en probeer alles zo snel mogelijk weer bij elkaar te zoeken en ondertussen op te slaan op een usb-stick. Verder moet er op mijn reserve laptopje hetzelfde komen te staan als op de grote. Op dit moment doet de scanner het niet en kan ik op een van de laptops geen foto's uploaden. Lastig allemaal.
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Maken jullie steeds een back-up van al je berichten en foto's?
Zo niet, dan zou ik daar nu toch maar mee beginnen, want het is niet bepaald leuk om alles kwijt te zijn...

Fijn weekend allemaal en een lieve groet,
Betsy
Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto!
    Hmmm, ja, je hebt gelijk. Ik sla dus niet alles op, wel van tijd tot tijd op een externe harde schijf de foto's die gemaakt zijn en omdat ik soms ook aan de laptop zit, zet ik mijn patronen ed over op beiden (wat een luxe eigenlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een behoorlijke strop om alles kwijt te wezen.... Maar heel misschien valt er nog wat te redden. Ik heb hier 2 ict boys lopen en van hen hoor ik dat een goede computerzaak, zo eentje die nog service verleent en een afdeling technische dienst heeft, soms best het één en ander kan redden! Je laptop niet, maar wel de informatie op je harde schijf. Het ligt er maar net aan wat er precies is gebeurd.
    Ken je Dropbox? Dat is een prima middel om op internet je spullen weg te zetten. Je kunt er overal bij en hebt een unieke code. Ook via google kun je foto's en documenten bewaren.
    Je zou ook met een externe harde schijf kunnen werken, maar ik lees net dat je die tip al gehad hebt...
    Doe maar rustig aan..., weven zit er voorlopig toch niet voor mij in, dat wordt wel ergens voorjaar 2012...

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij zijn gisteren naar rotterdam geweest en wat heeft ineke gekocht een boekje over vilt kabouters en natuurlijk vilt dus het werkt aanstekelijk nu nog maken .
    groeten ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, deze blog had ik helemaal gemist, dat is toch wel apart... maar je hebt ook wel een enorme frequentie in plaatsen van blogjes.
    Neemt niet weg dat ik deze natuurlijk niet mag missen. Ja ik ben heel blij met mijn hoesje, ik was een beetje bang dat het niet erg "slijtbestendig" zou zijn,nou het tegendeel is waar, het is heel stevig.
    Ik ben er blij mee en leuk dat jij blij bent met het Huismusje. Een chique lijst heeft ie ook nog gekregen.
    Inderdaad een goede deal!!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...