woensdag 23 januari 2013

Inspiratie - handwerkboeken en patronen

Vorig jaar had ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te handwerken met de materialen die ik al in huis had. Dat gaat allemaal redelijk goed. Veel heb ik niet gekocht, maar handwerkboeken of -bladen vind ik toch wel heel moeilijk te weerstaan.
Gelukkig bestaat er ook nog een Sinterklaasfeest en van de lieve Sint kreeg ik onderstaande boeken:


Dit is een heerlijk boek met een keur aan patronen van sneeuwkristallen, gerangschikt van eenvoudige patronen naar de meer ingewikkelde patronen.
De motieven hoeven niet per se in het wit te worden gehaakt. Ook gehaakt in een mooi kleurtje doen ze het goed:

gehaakte sneeuwvlokken 

Het andere boek dat ik kreeg is deze:


Een boek met veel verschillende breimotieven, patronen van sjaals en ook ideeën en voorbeelden voor de afwerking van sjaals.

Gebreide col in fair isle motief

Ideeën voor het versieren van een sjaal
Ik vind dit echt een aanrader. Een prachtig naslagwerk waar je veel inspiratie uit kunt halen.
Voor een prijs tussen € 7,95 (Sneeuwvlokken) en € 9,95 (Sjaals) kun je een heel mooi naslagwerk kopen!
Excuses voor de slechte kwaliteit foto's. Het valt niet mee om goede foto's te maken bij lamplicht.\

Ondertussen ben ik bezig om een overzicht te maken van de patronen op mijn blog. Bovenaan vind je een pagina "patronen". Er zullen verschillende pagina's komen met breien, haken, borduren enz.
Heeft iemand nog een handig idee om de patronen te kunnen rubriceren? Alle suggesties en hulp zijn welkom.

lieve groet,
Betsy



Pin It!

10 opmerkingen:

  1. Het boek met de sneeuwvlokken heb ik ook dikwijls in mijn handen gehad, maar ik heb veel van deze patronen van internet en dan zou het boek dubbelop zijn, maar misschien laat ik mij nog eens verleiden ;-) Veel plezier met deze mooie boeken en succes met je patronen rangschikken; ik heb helaas geen tips voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o ja, het sneeuwvlokkenboek, ik heb er vaak mee in mijn handen gestaan, maar uiteindelijk toch maar niet gekocht.
    er zijn zóveel leuke dingen om te maken....
    (je tweede bloemetje is ook erg leuk!)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk boek met al die sneeuwvlokken. Ik weet niet of het echt een serie is, maar ik heb twee andere boeken die er heel erg op lijken. Eentje met heel veel bloemetjes en een ander met heel veel beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker weer aan de slag dus, met deze nieuwe aanwinsten!
    Trouwens, geeft Sinterklaas tegenwoordig de bonnetjes bij zijn cadeautjes? ;)

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke boekjes en niet duur.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd fijn die naslagwerken, daar heb je echt jarenlang plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat boekje van de sneeuwvlokken is leuk! Zoveel verschillende sneeuwvlokken, echt inspirerend.
    Ik ben een sjaal/deken aan het ontwerpen met de sneeuvlokken.

    Heb trouwens ook iets handigs bedacht om ze op te spelden: creeermetjehart.blogspot.com/2013/01/sneeuwsterren-opspannen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja het gaat jou bij Handwerkboeken al net zo als mij bij natuurboeken, ze zijn gewoon niet te weerstaan.
    En bij beide geldt dat je er altijd weer met plezier in
    kunt rondneuzen.
    Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met het indelen
    van je patronen, een lastige en tijdrovende klus lijkt me.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het sneeuwvlokkenboek heb ik in december voor mijn verjaardag gekregen. Heb al vele verschillende gemaakt. Er hangen nu een aantal voor het raam en in de houten kerstboom. Prachtig boek.
    groet fan Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zien er allebei heel leuke boeken uit. Daaruit zal jij ons vast nog mooie creaties laten zien.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...