donderdag 2 augustus 2012

In de Eregalerij - de gehaakte tas van Wijtske

In de Eregalerij deze keer weer een werkstuk dat is gemaakt aan de hand van het patroon van "de sprei van tante Manna" (klik: patroon sprei)

Enige tijd geleden kwam ik de blog van Wijtske Jousma tegen, want, nieuwsgierig als ik ben, kijk ik altijd even op de blog van bezoekers die ik nog niet ken. Tot mijn grote verrassing (en blijdschap!) bleek zij bezig te zijn met een tas aan de hand van de sprei van tante Manna. Vaste bezoekers weten dat tante Manna voor mij heel belangrijk was en ook dat ik graag wil dat het patroon van de sprei wordt doorgegeven.

De tas is inmiddels klaar en ik wil hem graag tonen in de Eregalerij:

de gehaakte tas van Wijtske
Ik vind het een geweldig idee om het patroon te gebruiken voor een tas! Hij is prachtig geworden. Een mooie combinatie van haakwerk en spijkerstof.
Op de blog van Wijtske kun je zien (klik: blog van Wijtske) wat voor materialen je nodig hebt en hoe de tas is gemaakt.
Overigens staan er nog veel meer leuke dingen op haar blog, zoals wetenswaardigheden over historische kleding/klederdrachten, breipatronen enz. Neem er eens een kijkje: van harte aanbevolen!

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Oh, wat is ie mooi geworden! Wat een goed idee om het patroon voor een tas te gebruiken...
    En als je wat dikker materiaal hebt valt het patroon vanzelf groter uit..
    Ik herinner me nu dat er hier in de lade ook nog een stukje "a la tante Manna" ligt, het begin van een salontafelkleedje..., toch maar weer eens oppakken, want het motief is schitterend!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het plaatsen van "de gehaakte tas van Wijtske" in de eregalerij. Ik heb veel plezier beleefd aan het haken van het patroontje en ga het zeker nog eens gebruiken.Ook het idee om er een sjaal van te maken lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een mooie, stijlvolle tas!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja en zo gaat het patroon van tante Manna van hand tot hand.
    Leuk dat er met het patroon zo allerlei verschillende creaties
    gemaakt worden.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat is wel een heel mooie verwerking van de 'sprei van Tante Manna'...

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad erg mooi zeg! De combinatie met het spijker ook! Fijn weekend nog!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat er zo'n mooie tas voortvloeit uit een sprei als voorbeeld. Erg mooi gedaan.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...