zaterdag 10 december 2011

Kerstengeltjes de boom in en een Actie voor Memisa

Enige tijd geleden liet Hannie van Atelier Tintangel haar nieuwe pakketjes van de serie De Boom in op haar blog zien. Ik reageerde op het berichtje met de opmerking dat deze engeltjes/elfjes wel heel mooi in mijn kerstboom zouden staan. Van Hannie kreeg ik toen zomaar een pakketje met engeltjes toegestuurd, met de opmerking dat ze graag zou willen zien hoe de engeltjes in mijn kerstboom staan! Dat was een leuke verrassing!



Het materiaal in het pakketje is bedoeld voor 4 engeltjes, maar als je de patroondelen voordelig op het vilt legt, kun je er zelfs 6 maken (wel even 2 kralen en een pijpenrager extra kopen)! De armpjes en beentjes zijn gemaakt van kleine takjes. Ik heb de takjes eerst laten drogen bij de kachel (het leek wel een roe van Zwarte Piet haha) en toen heb ik ze op lengte geknipt.


Inmiddels heb ik de engeltjes af en hangen ze bij mij in de kerstboom. En ik heb gelijk gehad: ze passen precies bij de andere kerstversiering. Hannie, dank je wel voor je lieve gebaar. Ik ben heel blij met deze kleine schatjes!




Nu ik het toch over Hannie heb, ze heeft een nieuw pakketje ontworpen, Medisch Centrum Muis, met een kraamkliniek. Een bedrag van € 2,50 per verkocht pakketje gaat naar een goed doel. Hannie schrijft er in haar nieuwsbrief dit over:
dit is trouwens niet zomaar een pakket. Al heel wat jaren steunen wij zelf elke maand Memisa. Memisa is een onderdeel van Cordaid en het biedt hulp in ontwikkelingslanden op het gebied van gezondheidszorg. Met name zorg voor moeder en kind rond de geboorte is een heel belangrijk onderdeel. Al voor een bedrag van € 5,-- euro kunnen vrouwen in een kraamkliniek onder deskundige begeleiding veilig bevallen. Een keizersnee is al mogelijk voor een bedrag van € 10,-- euro. Door goede zorg rondom de geboorte, sterven er minder moeders en kinderen. Door minder kindersterfte hoeven moeders minder kinderen te krijgen en daardoor kunnen ze productiever zijn, beter voor zichzelf en hun kinderen zorgen. Dit komt de ontwikkeling van de kinderen en dus ook het gebied waarin ze leven ten goede. Steun dus net als wij Memisa. En dat gaat heel eenvoudig, want van elk verkocht pakket Medisch Centrum Muis, doneren wij Є 2,50 aan Memisa. Twee pakketjes is dus al een veilige bevalling! Koop dus meteen samen met een vriendin, moeder, dochter of collega twee pakketjes en er worden twee mensen gelukkig, moeder en kind! Mooier kunnen we het jaar toch niet afsluiten. Kijk voor meer informatie op www.cordaidmemisa.nl of op ons weblog www.tintangel.typepad.com. Ook daarop wordt veel verteld over het werk van Memisa en is een link te zien naar een indrukwekkend filmpje. Cordaid Memisa heeft het CBF keurmerk voor goede doelen..

Het spreekt voor zich dat ik deze actie van harte wil aanbevelen bij jullie. Hier in Nederland kun je veilig bevallen. Dat moet voor vrouwen in andere landen ook mogelijk gemaakt worden.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Mooie pakketjes, zowel de muizenkliniek als de engeltjes en een mooi doel. Ik hoop dat ze enorm veel muizenklinieken zal verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige engeltjes, ze passen inderdaad wel heel mooi in je boom!
    Goed dat je ook aandacht besteedt aan het muizenpakket voor Memisa. Een heel leuk pakket met een geweldig doel, dus hoort zegt het voort en schaf zo'n pakketje aan of maak in ieder geval geld over aan Memisa!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Betsy,
    Geweldig lief dat je op deze wijze aandacht aan de actie voor Memisa besteden wilt! Super, ik dat nog veel mees bloggers dat doen. En inderdaad, veilig bevallen zou voor alle vrouwen, overal op de wereld mogelijk moeten zijn. En dat het voor zo'n klein bedrag al kan, dat is toch geweldig. Ik hoop dat ik met deze actie heel veel vrouwen en kinderen kan helpen.
    De Engeltjes staat erg leuk in je boom en knap dat je er wel zes gemaakt hebt uit het pakketje. Zo zijn ze lekker over de boom verspreid. Mooi!
    Fijn weekend verder en groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig, die engeltjes!! In de give-away die ik een keer bij je gewonnen heb zaten van die lieve elfjes. Maar deze engeltjes vind ik haast NOG leuker! En goed om Memisa onder de aandacht te brengen!
    Ik hoop dat je in de drukke decembermaand nog een klein beetje tijd over hebt...!!! Ik ga je namelijk aan het werk zetten! Ik zag geen opmerking dat je GEEN Awards wilt krijgen op je blog...dus ik heb er zojuist één aan je doorgegeven! Kijk maar even op mijn blog! Groetjes (en succes!) Tante Trijns
    http://tantetrijns.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind je kerstboom met die vilten engeltjes heel erg leuk . wat is het toch mooi wanneer je je hobby kan combineren met het steunen van een goed doel.. die muisjes zijn ook heel erg schattig..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Betsy waar vind ik het patroon van de gehaakte engeltjes die Jeanet van jou kreeg? Of is die er niet geweest?vr.groet, maria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Maria

      De elfjes voor Jeanet zijn gemaakt van vilt. Het patroontje heb ik niet gepubliceerd en is dus niet op mijn blog te vinden.

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...