zaterdag 9 juni 2012

Hup Holland! - Oranje Tulp

Nu heel Nederland Oranje is gekleurd kan ik natuurlijk niet achter blijven. Daarom voor vandaag, waarop ons Nederlands elftal zijn eerste wedstrijd moet spelen op het EK Voetbal een mooie oranje Tulp:


Uiteraard wens ik de spelers veel succes vanavond en ik hoop op een mooie wedstrijd.

Mocht je de tulp ook willen haken: hij is gemaakt aan de hand van het (engelstalige) patroon van Kati Galusz. Meer informatie en een Nederlandse vertaling vind je hier. Zelf heb ik de steel dikker gemaakt door er een stukje rondhout voor te gebruiken en te bekleden met vilt. Ook het blad heb ik van vilt gemaakt. Op deze manier is de steel minder kwetsbaar en blijft hij ook langer mooi.

Al een tijdje ben ik in het geheim bezig met een project met tulpen en bovenstaande tulp is er een van. Voor de rest laat ik jullie voorlopig nog even in het ongewisse over dit project. Zodra het kan, laat ik hier meer van zien....

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op tulpen en heeeeel benieuwd wat je in het geheim aan het maken bent. Veel plezier met het maken en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tulp vind ik prachtig, maar voetbal kijken gaat hier in Huize Bommelstein niet gebeuren. Natuurlijk wens ik het Nederlands elftal succes...als wij maar niet hoeven te kijken en vooral al die toestanden er om vinden wij ergerlijk. Gelukkig is er genoeg anders te beleven....Ben erg benieuwd naar je geheim......
    Een fijn weekend en tot een volgende keer. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijken doe ik zelf ook niet: een paar jaar geleden hebben we onze tv uit de kamer verbannen. Ik moet zeggen dat het ons prima bevalt! We hebben nu lekker veel tijd om te lezen en te knutselen :)

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  3. Op de Hobbydoosdag waar ik laatst naar toe ging, kreeg ik het breipatroon van een tulp, waarvoor de stelen werden gebruikt van nep bloemen. Stond erg mooi... Als je belangstelling hebt, wil ik het wel voor je scannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind tulpen leuk als ze mooi recht blijven staan. Zodra ze alle kanten op gaan staan en gaan hangen vind ik ze niet meer mooi. Daarom koop ik ook nooit tulpen. Maar deze mooie recht opstaande tulp mag er zeker wezen. Ben heel benieuwd naar je geheime project!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig!! Ben ook erg nieuwsgierig naar je geheime projectje..
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor het Nederlands elftal heeft het niet geholpen,
    maar wel een heel mooie Tulp en fleurig oranje.
    En maar lekker blijven knutselen aan je geheime
    project.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...