maandag 11 juni 2012

Gebreide Tas van Zpagetti

Vorig jaar heb ik in verband met een give-away een aantal wensen vervuld van mede-blogsters. Een daarvan was de wens voor Liesbeth, namelijk een patroon voor een gehaakte of gebreide tas. De tas die ik aan de hand van het patroon heb gemaakt, heb ik dagelijks in gebruik:

gebreide tas van Zpagetti

Mijn oudste zus vierde een aantal weken geleden haar verjaardag en had als wens ook zo'n mooie tas te krijgen. Natuurlijk ben ik gelijk voor haar aan het breien gegaan en heb jullie de tashanger van deze tas al laten zien in een vorige blog.
Nu is het tijd om het uiteindelijke resultaat te tonen:


Het is een grijze tas geworden met rode accenten en hij viel zeer in de smaak!

Nog even wat details:



Aan de binnenkant heb ik de handvatten verstevigd met rood vilt. Ook heb ik een grote binnenzak gemaakt.
Ik heb de tas niet gevoerd, maar er een opvouwbaar tasje als binnentas in gedaan. Ik heb dat in mijn eigen tas ook en dat bevalt heel goed. De gebreide tas van Zpagetti is namelijk heel rekbaar en daarom kan er heel veel in de tas. Als je er voering in doet, is dat effect weg. Nog een voordeel is dat je al je spullen zo overhevelt naar een andere tas en dat het ook nog anti-dief werkt omdat je de binnentas dicht kunt knopen.
De binnentas is overigens normaal gesproken niet zichtbaar als je de tas draagt. Hij steekt er alleen wat uit om te laten zien op de foto. Het beertje op de foto is een aantal keren meegeweest op vakantie en heeft heel vaak bij mij in het zijspan gezeten!

Wil je ook een tas breien? In deze blog kun je het gratis patroon vinden.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

11 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooie tas geworden, ik kan me heel goed voorstellen dat je zus daar heel erg blij mee is. Grijs is een heerlijke neutrale kleur, die heel goed combineert met die mooie kleur rood.
    Overigens is zo'n tas die zich aanpast aan de inhoud wel erg handig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas en vooral lekker handig. Ik heb nog nooit met Zpagetti gewerkt. Leuk bedacht die binnentas.
    Wat spannend dat je in een zijspan op vakantie gaat; er zal wel een motor bij horen. Heb je daar ook foto's van???? Onze jongste dochter is ook een motormuis... Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas Betsy! Op de één of andere manier ziet ie er een stuk minder stug en soepeler uit dan een gehaakte zpagetti tas.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Betsy,
    Leuke tas is dit weer geworden voor Lammy. En je hebt er dus weer de nodige uurtjes knipwerk opzitten. Het is leuk om te zien wat je doet met alle materialen. Fijne dag en groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej Betsie Mooie stoere tassen en leuke hangers eraan.Je zus zal er blij mee zijn, ze boft.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Betsy, dank je wel voor je lieve berichtje! Je tas is prachtig!! Volgens mij had je hem toen bij op de ontmoetingsdag en heb ik hem daar al mogen bewonderen. Als we weer eens zo'n dag hebben, breng ik een punnikklosje voor mee!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke tas...!!!
    ik geloof dat ik toch maar eens ga proberen of ik dat ook kan (hij lijkt me geschikt voor breisters van niveau min 1 en zolang ik maar geen steken laat vallen heb ik nog wel vertrouwen in mijn breikunsten)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke tas heb je gebreid zeg en de kleur is ook helemaal van deze tijd.
    Eindelijk eens even tijd om bij wat bloggers langs te gaan.
    Lieve groet Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja een heel leuke tas is het geworden.
    Ook een mooi formaat, er kan lekker veel in.
    Ik heb hem in handen gehad en het is
    echt een ideale tas en leuk materiaal.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb je een award gegeven! Wordt altijd erg vrolijk van jouw berichtjes!! Kijk maar wat je er mee wilt doen hoor!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke tas, ik heb nog nooit met Zpagetti gehaakt, maar het resultaat is heel leuk,
    fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...