dinsdag 24 mei 2011

Handwerk uit Bolivia en Peru - verjaardagscadeaus

Wat ben ik verwend op mijn verjaardag! Anne en haar vriend hebben voor het eten gezorgd: van de taarten tot aan het avondeten. Daarvoor hebben ze uren in de keuken gestaan en vanaf deze plaats wil ik ze daar nog eens voor bedanken: jullie zijn kanjers!
Daarnaast ook nog mooie cadeaus gekregen: een boek van John Grisham, ovenhandschoenen, een prachtige mixer (want ook ik bak graag taarten, vooral appeltaart :) ), en nog een paar mooie dingen die ik je hier wil laten zien:

zilveren hanger met halfedelsteen uit Peru
De hanger beeldt Pacha Papa uit. Pacha Mama kent iedereen waarschijnlijk wel: dat is Moeder Aarde. De afbeelding die je hier ziet is dus van Vader Aarde!

Een overzicht van Nederlandse, Bolivaanse en  Peruviaanse stof
Van dochter Anne kreeg ik een wollen kleed/omslagdoek uit Bolivia (en een mandje met oudhollandse tegeltjesmotief!) en van mijn broer en schoonzus een sjaal uit Peru, waar zij net op vakantie waren geweest. Let eens op de gebruikte kleuren: die zijn bij beide stoffen hetzelfde! Ook in de hanger komen de kleuren weer terug. En vandaag kreeg ik van een ander schoonzusje de prachtige vaasjes van paars glas. Die passen er ook weer precies bij. Dat vond ik zo bijzonder dat ik jullie dit even wilde laten zien.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's heb je gemaakt van je
    cadeau's. Prachtige kleurrijk zijn
    die Zuid- Amerikaanse stoffen, heel mooi.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief...die hele bakkerij en maaltijden overgenomen door jullie verliefde stelletje! Bijzonder, hoor! Daar kun je nog lang van genieten, zo'n lieve actie!
    Groetjes,
    Tante Trijns

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...