zondag 30 december 2012

Goede gaven in 2012 en Goede Wensen voor 2013

Zo aan het eind van het jaar gaat iedereen automatisch terugkijken. Hoe is het jaar geweest? Wat was er leuk en wat niet?

Het was vooral een jaar van leuke en bijzondere ontmoetingen.

In dit bericht maakte ik al melding van een bijzondere ontmoeting. Daar wil ik nu iets meer van vertellen.
Ik had een aantal doosjes in de kraam staan, die gemaakt zijn van oude Kerstkaarten. Dit riep veel nostalgie op bij de bezoekers en gaf aanleiding tot leuke gesprekken. Zo kwam ik ook met een mevrouw in gesprek die vertelde dat zij nog heel veel oude kaarten en ook foto's had die zij had gekregen van een oude dame. Ze vroeg of ik daar belangstelling voor had. Ja, dat had ik zeker en binnen een paar dagen had ik een envelop vol met de mooiste kaarten:

Een envelop vol verrassingen
Ik was helemaal beduusd bij het zien van wat ik gekregen had. Ik ben er zo blij mee en zit allerlei ideeën te verzinnen wat ik er mee kan doen.
Kijk maar even mee wat er allemaal uit de envelop kwam:

vintage ansichtkaarten

nog meer vintage ansichtkaarten

oude portretfoto's

grote parelmoeren knopen
De kaarten waren al heel bijzonder, maar de foto's zijn dat ook. Ze zijn afgedrukt op dik karton met aan de achterzijde de naam van de fotograaf, namelijk Gebroeders Sanders, Benjamin Sanders en J.G. Kramer, allemaal in Groningen.
De knopen zijn gemaakt van parelmoer en hebben een rand met gaatjes waaraan ze kunnen worden vastgenaaid. Ik heb nog nooit eerder zulke knopen gezien. Wie weet waar deze voor worden gebruikt?

In ieder geval komen de kaarten en foto's het komend jaar zeker nog eens de revue passeren en dan in een andere hoedanigheid....

Een heel bijzondere dag vond ik ook de Bloggersdag die Elizabeth (Busy Bessy) had georganiseerd. Wat was het leuk om elkaar in het echt te ontmoeten en lekker te kletsen! Hier kun je het verslag ervan nog eens lezen.

Ook het bezoek aan Atelier Jaffari in Arnemuiden bij Jeanet (Blij dat ik Brei) en haar man Ali.was zeer geslaagd. Wat is het leuk om daar een kijkje te nemen en garen en stoffen te kopen: keuze genoeg!

Verder heb ik genoten van al jullie bezoekjes en vooral de reacties op mijn blogjes. Dat maakt het bloggen wel heel erg leuk. Ook de mensen die mij foto's stuurden van de door hen gemaakte creaties: heel hartelijk bedankt daarvoor. Het is zo leuk om te zien wat anderen maken van mijn patronen!

Iedereen bedankt  voor jullie belangstelling, lieve reacties en foto's!
Ik wens jullie allemaal een gelukkig, gezond en creatief 2013 toe.

Gelukkig nieuwjaar

Nieuwjaarswens - detail

Lieve groet,
Betsy


Pin It!

13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaarten heb je gekregen, Betsy! Ik weet zeker dat je daar weer wat moois van gaat maken. Ik heb erg genote nvan je blog, en ik hoop dat ik volgend jaar ook weer naar je mag linken! Je bezoek aan ons vond ik heel bijzonder.

    Alle goeds voor 2013!
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat een verwennerij! Ja, daar kun jij wel wat mee :-) (haha, ik zie kaarten met ooievaars, die vogel heb ik nu voorlopig wel genoeg gezien, haha :p)
    De bloggerdag was inderdaad een hoogtepunt van afgelopen jaar, ook voor mij, daar denk ik nog vaak aan terug.

    Ik dank jou ook voor alle inspiratie, leuke blogberichten en lieve reacties.
    Ik wens jou en je familie een geweldig 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht kaarten!
    Fijne jaarwisseling!
    Grt Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig allemaal meis!

    Dank je wel voor jouw inspirerende blog meis en altijd lieve reacties!

    Een fantastisch 2013 meis!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o, de kaarten en foto's zijn echt heel mooi , ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken , maar ze misstaan op zichzelf ook niet denk ik zo
    veel blogplezier in het nieuwe jaar
    groet
    le(o)nie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kaarten heb je gehad! Super leuk! Ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar,! Met veel haak en blog plezier! Liefs groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig pakje... 2012 was een prachtig blogjaar. Misschien wordt 2013 nog beter? Ik wens je een jaar vol voorspoed en creativiteit.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzonder geschenk heb je ontvangen, werkelijk prachtig! Ik wens jou ook alle goeds voor 2013 toe, en weet je: wie goed doet, goed ontmoet!! Heel fijne jaarwisseling en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kaarten en foto's en wat lief van die mevrouw om ze jou te schenken. Ja de bloggerdag was voor mij ook heel bijzonder echt een hoogtepunt!!Fijne jaarwisseling en een creatief 2013, groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat mooi! Echt prachtig! De kaarten en de knopen! De bloggersdag vond ik ook heel bijzonder en zeker een hoogtepunt! Dank je wel voor je lieve berichtjes dit jaar. Ik wens jou ook een hele fijne jaarwisseling en een heel erg creatief 2013 waarin we elkaar hopelijk weer eens treffen! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo'n terugblik op je creatieve jaar... Wat is het toch weer hard gegaan!
    Ik wil je graag bedanken voor alle leuke berichten op je blog en je lieve reacties op mijn blog.
    Fijne jaarwisseling met je gezin en alle goeds voor 2013 toegewenst!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een bijzonder en mooi laatste blog in 2012.
    Bijzonder al die oude kaarten en foto's ik ben benieuwd welke
    bestemming je er voor gaat bedenken.
    En het zou leuk zijn als je antwoord krijgt op je vraag waar de
    knopen voor gebruik werden.
    Leuke ontmoetingen heb je ook gehad het afgelopen jaar, dat is toch wel bijzonder heb ik zelf ook gemerkt dat je mensen ontmoet die je verder alleen van het bloggen kent.
    Ik wens je alle goeds voor het komende jaar en veel inspiratie en creativiteit.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie terug blik en en prachtig pakket heb je gekregen, heerlijk zovel fotoos en kaarten.
    De beste wensen voor het nieuwe jaar,
    groeten Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...