donderdag 29 november 2012

Bespaartip 14 - Oude Kerstkaarten recyclen (deel 3)

Toen ik eenmaal begon met het recyclen van de oude Kerstkaarten, kwamen er steeds meer ideeën naar boven. Wat zou het leuk zijn om hier iets van te maken voor in de kerstboom, dacht ik.
Een Kerstbal of een Kerstster zijn gemakkelijk te maken:

Kerstster van hergebruikte kerstkaarten
Om een kerstster te maken, teken je een stervorm (of je zoekt een patroon op internet). Knip je patroon uit en knip de ster daarna 6x uit oude kerstkaarten. Zorg dat de kleuren goed bij elkaar passen en dat je lichte en donkere kleuren afwisselt. Vouw de sterren dubbel en lijm ze telkens voor de helft aan een andere ster vast bijna rond bent. Leg dan een ophangdraad tussen de ster met daaraan vast geknoopt een belletje. Lijm dan ook de laatste delen aan elkaar. Laat goed drogen.

Wat ik ook altijd zo leuk vind is het Deense gevlochten hart:

foto: internet

Een goede beschrijving van hoe je zo'n hart kunt maken, vind je: hier.

Zo'n hart kan ook heel goed gemaakt worden van Kerstkaarten:
geweven hart

Zorg er hier ook weer voor dat je een lichte en een donkere kleur hebt, zodat de vierkantjes duidelijker in het hart uitkomen. Je kunt het hart ook nog versieren met een knoopje of lintje of er wat snoepgoed in doen en dan in de Kerstboom hangen.

Tot slot wil ik nog deze ontzettend leuke kerstballen laten zien:

kerstballen
Ze zijn heel leuk om te maken en je kunt ze op allerlei manieren versieren. Deze met de kwastjes er aan vind ik zelf het mooist. Je vindt hier een uitgebreide beschrijving van de ballen. Het is in het Engels, maar er staan veel foto's bij. Let wel op dat de maten zijn gegeven in inches.

Er wordt achter de schermen druk door gewerkt om nog zoveel mogelijk dingen voor de Kerstmarkt klaar te hebben liggen. Het zal daarom even rustig zijn op mijn blog. Ik blijf jullie wel zoveel mogelijk volgen hoor, maar zal misschien even niet reageren.

lieve groet,
Betsy


Pin It!

10 opmerkingen:

  1. Weer een heel leuk idee. Heel veel succes met de voorbereidingen.

    Groetjes,
    Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeën breng je hier weer; zo houden we natuurlijk nooit tijd over hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Betsy,

    Ik ben vrij nieuw op blogger en kwam net via-via op uw site terecht.
    Wat een prachtige creaties maakt u.

    Ik heb nooit leren handwerken, maar ik kan me voorstellen dat als je het kunt, er veel plezier uit kunt halen.

    Groetjes,
    AH90

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke ideetjes weer, Betsy en succes met d voorbereidingen voor de kerstmarkt,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral de kerstballen die je als laatste laat zien vind ik mooi. Wel veel werk, lijkt me, maar je kunt de oorspronkelijke kerstkaart bijna niet meer herkennen. Dat is voor mij recycling in z'n meest ultieme vorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een inspirerend blog, leuk om
    zo kaarten te kunnen hergebruiken.
    Succes met al je voor bereidingen voor
    de kerstmarkt!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zo weer gebruik te maken van de oude kerstkaarten. Mooie resultaten. Ook leuk om met kinderen te gaan maken. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De hartjes vind ik heel leuk. De ballen heb ik als kind nog gemaakt. Was toen al aan het knutselen...
    Wat goed gevonden ze met oude kerstkaarten te maken.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel Betsy voor de link naar het geweven hart, daar was ik al een tijd naar op zoek!
    Leuk al die ideeen voor de kerstkaarten, dank je wel en groetjes,
    Hetti

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...