donderdag 26 juli 2012

Bloemig vakantieuitstapje

Foto van Willy (2010)

Op de laatste dag van mijn vakantie (vorige week dinsdag, 17 juli 2012)  ben ik samen met dochter Anne naar de Noordoostpolder gereden voor een dagje tussen de bloemen (en de vlinders!).

Naar aanleiding van dit berichtje van Willy kwamen we op het idee om maar eens bij de lavendelkwekerij Lavandula in Marknesse te gaan kijken. We waren er gelukkig op voorbereid dat de kwekerij behoorlijk gedupeerd is door de late vorst, waardoor veel lavendelplanten zijn bevroren. Dit hele seizoen is er daarom gratis entree. Maar er was nog voldoende om te bekijken! Wat een mooie lokatie is het. Als het mooi weer is, is het een paradijsje, helemaal als de lavendel bloeit!

Op de foto hierboven zie je de assortimentstuin. Daar bloeit de lavendel dit jaar prachtig en heeft de vorst niet zo huisgehouden. In de prachtige vijver zitten heel grote vissen en nee, ik kan het niet laten om er heeeel dicht bij te komen....


We hebben even lekker rondgeslenterd en kwamen o.a. deze lavendelsoorten tegen:

Toch leuk om je eigen naam tegen te komen (hoewel niet helemaal goed gespeld.....)

Speciaal voor Bommelmien!
Een uitje is natuurlijk niet compleet zonder koffie met iets lekkers, daarom zijn we ons bezoek hiermee begonnen:

koffie met een lavendeltaartje
Bij het kopje koffie kregen we ook nog een lavendelkoekje!
In de winkel kun je heel veel leuke lavendelcadeautjes kopen. De lavendelbonbons kan ik van harte aanbevelen: ze zijn echt verrukkelijk. Natuurlijk zijn er ook diverse soorten lavendelplanten te koop en mooie tuinaccessoires.

Ook buiten de tuin zagen we nog iets leuks:


Een stel nieuwsgierige schapen met prachtige donkere koppen. De mooie donkere lucht is niet gefotoshopt: zo zag het er echt uit!

Omdat we er toch in de buurt waren, hebben we ook nog een bezoek gebracht aan de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Daarover in een volgend berichtje meer....

lieve groet,
Betsy


Pin It!

9 opmerkingen:

  1. Het zal daar wel lekker geroken hebben! Ik ben gek op lavendel.
    Ik ben ook benieuwd hoe het bezoekje aan de Orchideeënhoeve was. Ook daar ben ik gek op.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, wat jammer dat ik er niet eerder van gehoord had, ik ben enige weken geleden in de Orchideeënhoeve geweest (fantastische belevenis!), had dan wel graag de lavendelkwekerij bezocht.
    Nou ja, Schokland was ook wel de moeite waard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dicht bij huis (Kampen), en ik wist niet dat er in Marknesse een lavendel kwekerij is. Heb gisteren net een aantal patronen opgezocht voor lavendelzakjes, dus ga er zeker binnenkort een keer kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk uitje hebben jullie gehad.
    Lavendel geeft ook wel echt een vakantiegevoel.
    Je hebt er vast ook wel weer inspiratie opgedaan
    voor het een of ander...
    De foto van de schaapjes vind ik prachtig, wat een
    mooie wolkenlucht heb je er ook bij, heel mooi!
    En benieuwd naar je blog over de Orchideeënhoeve.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch ondanks het matige weer een leuk uitstapje.. Het is daar zo mooi! Een lekker warm zonnetje is eigenlijk nodig om je in mediterrane sferen te wanen... Je hebt die dag dus ook even aan mij gedacht..... Er is in de NOP ook nog een kwekerij met brandnetels; Eerder heette het Brennels.
    Wat hebben we deze week mooie dagen gehad! Echt heerlijk.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat jullie het gecombineerd hebben met de orchideeënhoeve, dat wil ik ook graag eens bezoeken. Brandnetelkwekerij is er ook nog? Lijkt me iets minder, maar misschien ook best interessant.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was echt een leuke dag! Vooral de lavendeltaart was erg lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee, ik had nog nooit van de lavendelkwekerij gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als het niet zo ver rijden was, dan waren we weg. Ziet er mooi en interessant uit. Gecombineerd met de orchideeënn en de brandnetels moet dit een ongelofelijke dag zijn...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...