dinsdag 19 juli 2011

Granny squares van Portugese tegels


Wat heb ik genoten van het rondkijken en mooie dingen ontdekken op onze laatste vakantie in Spanje en Portugal, waarvan we afgelopen donderdag zijn thuis gekomen.

Ik heb bewust uitgekeken naar inspiratie voor mijn creatieve uitspattingen.
Nou, die heb ik gevonden en wel bij de prachtige Portugese tegels en mozaïeken.
Kijk maar eens mee:






Dat inspireert toch tot het maken van prachtige granny squares of quilts? Ik zie het al voor me, vooral de eerste foto vind ik prachtig: die mooie blauwe kleur en de sierlijke motieven.

Ik ben benieuwd of jullie hier ook inspiratie uit kunnen halen. Ik heb de foto's bewust op groot formaat gelaten, Door ze aan te klikken kun je ze goed bekijken!

lieve groet,
Betsy

Pin It!

7 opmerkingen:

  1. O, wat een mooie tegeltjes!!!
    Prachtig dat je dat hier laat zien en
    ik kan me inderdaad voorstellen dat het
    anderen kan inspireren tot het maken
    van mooie dingen.
    Heel mooie kleuren en motieven.
    En ja,dat is het mooie van over de landsgrenzen
    kijken,je ziet weer eens wat anders dan Delfts blauwe tegeltjes...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je zou idd denken dat ze er om heen gehaakt hebben, zie foto 1...
    We gaan vast een door jou ontworpen granny square of quilt aantreffen op je blog in de toekomst!
    Heerlijk om je zo te laten inspireren..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zou er nou eerder zijn geweest: de granny of de tegeltjes.... ;) Het zijn eigenlijk inspiratiebronnen voor elkaar! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, heel mooi! Dat moet inspireren!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik leer ook steeds meer om me heen te kijken naar kleuren. hier heeft het handwerkwinkeltje een pilaar van mozaiek, daar heb ik al een foto van gemaakt. en zo zie ik wel meer dingen.
    Dat is het leukste. Ik ben benieuwd of je deze foto's gaat gebruiken waneer je weer wat gaat maken.
    BV. De portugeese granny square...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de leuke reacties! Het is zeker de bedoeling om er iets mee te doen. Ik heb al iets in mijn hoofd. Ik moet alleen nog even de tijd vinden om het uit te werken. Mijn vakantie is helaas voorbij, dus het zal nog wel even duren voordat jullie het resultaat hier te zien krijgen.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die Portugese vloertegels vind ik echt prachtig! Krijg er inderdaad een hoop inspiratie van, nu nog maar kijken wanneer ik dat tot uiting kan brengen! Ik heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...