dinsdag 5 april 2011

Inkopen gedaan en update Meebreideken

Al heel vaak had ik er mee in mijn handen gestaan: de Breibijbel. Een lijvig boek met allerlei prachtige breipatronen en handige breitips. Ik heb hem tot nu toe kunnen weerstaan, maar vandaag ging ik voor de bijl. Nu is hij van mij en ik ben er heel erg blij mee. Wat een ideeën kun je hieruit op doen.
Alsof het niet op kon, kwam ik ook nog bij een kringloopwinkel terecht en daar hadden ze heel veel wol en katoen liggen. Ik kon op dat moment niet kiezen en heb alleen een rondbreinaald voor sokken (pen 2) gekocht voor een euro. Daar zocht ik al heel lang naar en nieuw vond ik ze te duur. Maar nu komt het leukste: de eigenaresse kwam op een gegeven moment met een plastic zak op de proppen en vroeg of ik nog steeds met vilt werkte. Jazeker! Had ze een hele zak met restjes vilt voor me klaar staan. Kon ik zo maar meenemen. Dat zijn toch leuke dingen. Daar word ik gewoon blij van, zo'n lief gebaar. En voor de wol kom ik daar zeker nog terug...

Goede gaven en leuke inkopen


Ondertussen wordt er ook nog ijverig gebreid aan de meebreideken van Busy Bessy. Ik ben nu met het zesde patroontje bezig en inmiddels zijn er al 8 verschenen. Het valt niet mee om bij te blijven met breien. Maar ja, ik ben ook nog met veel andere dingen bezig. Dit zijn de lapjes tot nu toe:

Verslavend werkje: de meebreideken....
Ik hoop de volgende keer alle patroontjes gebreid en wel te kunnen laten zien.

Voor diegenen die nog iets meer over de gebruiken van de Paosbuul en Pasen willen weten zou ik de tip willen geven om mijn blog deze week te blijven volgen, want aan het eind van de week schrijf ik daar nog het een en ander over.

Lieve groet,
Betsy
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. De breibijbel is een nuttig boek, ik heb em hier ook staan. Er staan echt prachtige dingen in.
    Je blokken van het deken zien er zo fleurig uit in rood; ik blijf het grappig vinden om de invloed van kleur en wolsoort op een patroon te volgen.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig dat jij de breibijbel ook al hebt. Het is ook wel een aanrader.
    Ik zit voor de blokken nog steeds te denken aan een contrastkleur, maar ik ben er nog steeds niet uit. Het blijft dus een verrassing wat het uiteindelijk gaat worden...

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...