maandag 20 september 2010

Zolderopruiming

Meestal begin je er aan in het voorjaar: de grote opruim- en schoonmaakwoede.
Ik ben er nu net aan begonnen en wel op mijn zolder.
Stel je daarbij voor dat die in twee helften is verdeeld: één, netjes opgeruimd met keurige stapels, bestemd voor mijn echtgenoot en de ander, volgepropt met onordelijke stapels en dozen waar je nauwelijks tussendoor kunt lopen, die onze dochter en ik samen moeten delen.Ons probleem: we zijn nogal "bewaarderig" onder het mom van "je weet maar nooit of je het nog nodig hebt" en verder zijn we nogal nostalgisch. Oude tekeningen en kinderspeelgoed worden heel lang bewaard en ook lapjes, knipsels, garen enz.
Nu lijkt dat allemaal heel negatief, maar niets is minder want.......
ik heb toch leuke dingen teruggevonden: allemaal borduurpatronen, breipatronen, borduurgaren, een geborduurde merklap en een geborduurde pop.
Morgen zal ik foto's maken en ze op mijn blog zetten.
Ik krijg al weer zin om te beginnen met die patronen, maar eerst moet een ander borduurwerk nog af: een mand met hortensia's. Ook daar zal ik nog een foto van laten zien.


De spullen die ik niet meer wil gebruiken geef ik weg, gaan naar marktplaats of, als ik denk dat niemand er iets meer mee kan doen, gooi ik weg.
Ik hoop dat er binnenkort meer ruimte is op de zolder en dat ik mijn handwerkspullen weer wat gemakkelijker terug kan vinden.
Ik wil me nu alleen nog richten op alles wat met wol, garen en lapjes te maken heeft. Dat betekent dat alle spullen die met papier en kaartjes te maken hebben, worden opgeruimd.
Wordt vervolgd.



Pin It!

1 opmerking:

  1. Succes met opruimen! Toch leuk he, om die dozen weer open te trekken en allerlei cadeautjes tegen te komen.
    Ben benieuwd naar de foto's!

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...