zaterdag 16 januari 2016

Van alles wat......

.. zo zou je dit berichtje kunnen noemen.

Bedankt voor het warme welkom terug in Blogland. Ik heb er wel weer zin in en heb ook al  het een en ander om te laten zien.

Allereerst wil ik een kantwerkje laten zien. Het kantklossen op zich is ontzettend leuk om te doen, maar ik vind het ook wel lastig om te leren, niet zo zeer het klossen, maar het lezen van de patronen. Ik heb nog moeite om voor me te zien hoe de lijnen van het patroon gaan lopen. Het is een kwestie van veel oefenen en leren van je fouten en gewoon doorzetten, met bijvoorbeeld dit als resultaat:

kanten hanger





Het kant is vastgeklost aan een armbandje, waardoor het mooi strak zit. Hier ga ik er nog meer van maken. Ze zijn ook leuk om voor het raam te hangen of aan een mobile. Je kunt er ook prima wat kralen of glittergaren in verwerken. Ik heb rood glitterdraad gebruikt, maar op de foto is dat helaas niet zo goed te zien.

Natuurlijk heb ik ook nog een paar sokken op de pen staan. Ik heb heel mooi garen gevonden, dat Cocktail heet en en prachtig kleurverloop heeft:
sokken breien



 Heerlijk vind ik dat, om zo even met een klein breiwerkje te zitten. Daarom heb ik echt altijd wel een of twee verschillende paren op de pennen staan. Het is ook makkelijk mee te nemen door de korte breinaalden die ik gebruik. Er bestaat ook een sokenrondbreinaald, maar daar heb ik zelf nog niet mee gewerkt. Het lijkt mij wel ideaal om mee te breien. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als laatste wil ik twee kaarten van Elize laten zien die we van haar kregen en die ik hier in de Eregalerij zet. De eerste is een kerstkaart gemaakt in 3D en de tweede een prachtige zelfgekleurde kaart met een pauw:


De kaartjes van Elize



 Mooi zijn ze weer he? Ze verdienen in elk geval een mooi plaatsje in de Eregalerij. Elize, nogmaals bedankt voor de mooie kaarten!

Een fijn weekend toegewenst en een lieve groet,
Betsy

Pin It!

14 opmerkingen:

  1. Je laat direct weer wat moois zien :-)
    Prachtig hoor, dat kantklossen. Het fascineert mij ook enorm, maar ik heb het nog nooit gedaan.
    Mooie kaarten inderdaad!
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elize heeft weer echte kunstkaarten gemaakt, prachtig hoor!
    Je kantkloswerk verdient ook een pluim; ik vind het knap werk, zo klein en geduldvragend.... Leuk om het zo in een ring te doen en het te kunnen gebruiken als raamversiering of in een mobile.
    Mooie sokkenwol heb je! Zelf heb ik geen ervaring met de sokkenrondbreinaald maar een van de dames van de creaclub heeft er wel mee gewerkt: zij vond losse naalden makkelijker omdat ze dan precies wist waar ze moest minderen/meerderen....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig, dat je er weer bent. Wil binnenkort ook eens aan een paar sokken beginnen. Kun jij een bepaald beginnerspatroon aanraden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je nog steeds kaartjes van Elize krijgt!
    Ooit wilde ik ook gaan kantklossen, het is er echter nooit van gekomen. Het lijkt me inderdaad best pittig, maar ik volg het graag bij jou. Je sokkengaren is heel mooi, 't is toch net alsof je fair isle aan het breien bent in je sokken...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sokken breien blijf ik ook geweldig leuk vinden, maar ik heb nog nooit een rondbreinaald ervoor gebruikt, wel voor andere projecten als je naalden te klein zijn. De korte naaldjes vind ik ideaal, ook voor handschoenen en makkelijk om mee te nemen. Je kantkloswerkje is prachtig en het sokkengaren heeft mooi kleurverloop.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal weg van je sokken wol, mooie kleuren en mooi kleur verloop,

    grotjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. idd dat is wel heel mooi sokkengaren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe is het toch mogelijk dat de kaarten van Elize steeds mmooier worden, terwijl ze al zo mooi waren? Wat maakt deze dame toch een werk er van en zo netjes!
    Ik vind je kanten hanger echt prachtig, wat zal dat mooi hangen voor het raam met de zon er op. Jij beheerst toch zo ontzettend veel technieken, fantastisch!
    Ook de sokken worden weer prachtig en zullen binnenkort weer en paar voeten verwarmen (wel jammer als daar dan schoenen of sloffen overheen gaan). Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie dingen laat je weer zien. De kaarten van Elize waar je steeds mee verwend wordt en het mooie kantklosrandje. Ik vind het zo en zo knap dat kantklossen. Heb er op een beurs een tijd naar staan kijken maar snap echt niet hoe ze dat doen, laat staan een patroon tekenen. Ik hou me maar bij breien en borduren en straks het haken als ik begonnen ben met de haakcursus in februari. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kantklossen blijft mij ook intrigeren maar ik waag me er (nog) niet aan. Leuke werkjes die ringen. Veel succes met je verdere oefeningen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat kantklossen......staat ook nog op mijn verlanglijstje. En de sokkenwol is prachtig....ik heb op dit moment al een aantal sokken gebreid met de rond breinaald en dat bevalt me goed. Je kunt het makkelijk meenemen. Wel gebruik ik ook nog steeds de naalden (de lange versie) als ik even een snelle sok wil doen. Omdat breien met de rond breinaald voor mij ook nog nieuw is gaat het nog niet zo snel.

    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat kantklossen hebik eens gezien op z'n marktje, poeh dat is toch ingewikkeld en als die dames dan bezig waren werd ik er al draaierig van. Het lijkt wel op het spelletjes balletje-balletje waar je moet raden onder welk bekertje de bal zit. Vind het knap dat je dat doet..
    Mooie kaarten hoor Elize...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi dat kantwerkje en knap gemaakt! Het lijkt me zo moeilijk om te doen! Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Betsy, ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met je gaat. Ik mis je blogberichten. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...