maandag 21 juli 2014

Borduren en meer.....

Wat was het warm, de afgelopen dagen! Alhoewel ik een fervent breister ben, trek ik me onder deze omstandigheden toch liever terug met een borduurwerkje dan met een (warm) breiwerk.
Dit was daarom een uitgelezen moment om te beginnen met een borduurwerkje dat al een tijdje op de plank lag om te worden geborduurd:



Het patroon heb ik gekregen van Marjan. Ik vind het heerlijk om even wat kleins te maken, na alle sjaals en andere breiwerken. Het smaakt ook naar meer en ja, dan zijn kringloopwinkels heel aantrekkelijk voor mij. Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben mijn man en ik er (ondanks de hitte) een aantal bezocht en dit is wat ik aan oogst binnengehaald heb:




Het blik gebruik ik om het borduurwerk waar ik nu mee bezig ben in te bewaren. Dat ziet er toch veel leuker uit dan een gewone plastic zak!

De boeken laten een keur aan borduursteken zien en het boek van Cecile Dreesmann geeft ook veel voorbeelden van toepassingen van de steken en ontwerpideeën. Heel inspirerende boeken.

Het boekje met de kruissteekpatroontjes vind ik leuk, omdat er patronen in staan die mijn oudste zus op een wandkleed heeft geborduurd voor mij en mijn tweelingzusje voor onze geboorte.

Leuke aanwinsten voor slechts een paar euro. Daar kan ik nu echt blij van worden!

lieve groet,
Betsy

Pin It!

16 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk en leuke kringloopvondsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met je borduurwerk
    Gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met je borduurwerk
    Gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed geslaagd zaterdag! Het is vaak een kwestie van geluk hebben gecombineerd met een goede neus voor dergelijke zaken, maar je kunt hele mooie dingen scoren bij de kringloop.. Dat boek over naaldavonturen lijkt me erg leuk!
    Ik houd ook erg van kleine borduurwerkjes, lekker te overzien en binnen niet al te lange tijd af.
    Ik ben blij dat het even wat minder warm is! Maar het is maar van korte duur, geloof ik...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja heerlijk zulke aanwinsten daar word je zeker heel blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig borduurtje! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie aanwinsten! Wij doen dikwijls een paar kringloopwinkels. En daar vind je regelmatig van die kleine borduurwerkjes. Soms met een steken op gedaan, soms nog niet eens aan begonnen. Ik heb er ondertussen al een paar verzameld. Zal er eens moeten aan beginnen, want er zijn er toch een paar hele mooikes bij...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n niet al te groot borduurtje is altijd heerlijk om te doen als het warm is, zo heb ik de geboortelappen van onze kinderen ook in de zomertijd gemaakt. Elke zomer gingen ze mee en 's winters deed ik weer andere dingen ;) Jouw borduurtje is erg lief, ik snap dat je dat met veel plezier maakt!
    Gave vondsten ook, wat zijn die kringloopwinkels toch geweldig he!! Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, leuk werkje. Zelf heb ik een paar sokken op de pennen staan, maar alleen al bij het idee dat ik ze aan zou moeten, krijg ik het warm, haha. Ben daarom nu vooral met wolvilt bezig. Vanavond misschien weer met poppenkleertjes achter de naaimachine.
    Fijn dat je lekker bezig bent Betsy. Zelf vind ik het altijd heerlijk ontspannend en fijn om iets moois te zien ontstaan.

    Liefs
    Gracia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk werk hoor maar ik vind breien warm of niet toch altijd heerlijk te doen,veel borduurplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk om het borduurpatroontje weer even terug te zien! Ik zal mijn moeder vertellen dat je er aan begonnen bent, dat vindt ze vast erg leuk.
    Wat heb je trouwens een leuke boekjes gevonden bij de kringloop, boffen is dat!
    Veel borduurplezier.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind borduren zomers ook een heerlijke bezigheid, goed daglicht en geen warme vracht wol op je schoot;-)) veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie aanwinsten.
    ik merk hier dat er veel minder handwerkboeken en wol in de kringloop liggen dan een paar jaar geleden.
    groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat klopt. Ook hier in de buurt is steeds minder te vinden. Soms wat leuke boekjes, maar heel weinig handwerkspullen, maar ik blijf op zoek! Zo leuk om te snuffelen tussen de oude spulletjes...

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  14. Leke spullen heb je gevonden bij de kringloop. Het blikje komt nu ook goed van pas voor het mooie kleine borduurwerkje. Wie weet krijg je de smaak te pakken en volgt er nog iets nieuws. Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goeie vangst! Altijd leuk zoiets te vinden... maar ik moet wel oppassen dat ik niet teveel 'nog te doen' dingen opspaar, heb jij dat ook? Geniet lekker van deze week en je borduurwerk! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...