vrijdag 3 januari 2014

Uiltjes: om zelf te maken en in de Eregalerij: het uiltje van Elize en nog meer dieren....

Uiltjes zijn leuk om te maken, maar ook om te krijgen!
Het leuke is dat je ze van allerlei soorten materialen kunt maken.
Elize heeft in de Kerstvakantie samen met haar ouders lekker geknutseld en heeft dit mooie uiltje gemaakt van vilt:

Uiltje van Elize
Mooi gemaakt he? Ik vind de kleuren ook goed gekozen: lekker vrolijk!
Elize, je uiltje is de eerste die dit jaar een mooi plekje heeft gekregen in de Eregalerij.

Willen jullie ook zo'n uiltje maken? Dat kan, KIJK HIER hoe je dat moet doen. De beschrijving is in het Engels, maar er staan veel duidelijke foto's bij.

Hou je niet zo van Uiltjes, maar wil je wel een dier van vilt maken, kijk dan even op de blog van Atelier Tintangel. Daar staat een GRATIS PATROONTJE (klik) op van een Sneeuwhoen:

Sneeuwhoenders blog
Vilten Sneeuwhoenen (foto: Atelier Tintangel)
En dat is nog niet alles: er is een hele serie winterdieren, die tot en met 12 januari a.s. met 10% korting kunnen worden gekocht. Ik vind ze superleuk:

Winterdieren blog
Winterdieren (foto: Atelier Tintangel)
Als we met zijn allen deze dieren gaan maken, wordt het misschien toch nog echt winter: lekker met een beetje vorst, wat sneeuw en een winterzonnetje!


lieve groet,
Betsy


Pin It!

13 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, al die knutsels in het wit. Misschien maak ik ook nog wel eens zoiets, maar dan wel onder leiding van 'iemand' die goed weet hoe zo iets gemaakt moet worden.....
    Wat hadden we een heerlijke dag. Ik heb de foto's op de computer gezet en zal nu proberen een verhaal te maken van de super dag die ik met jou en Anne gehad heb.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat uiltje is echt super! Wat heeft Elize dat ongelofelijk knap gedaan! Mooie kleurtjes en heel netjes uitgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke beesten. Maar of het helpt dat de winter dan wel komt? Ik vrees dat we zo de lente ingaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig die winterdieren, echt heel mooi! Van mij mag het hoor, een beetje sneeuw ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. enorm leuk!!! het uiltje van het meiske spant echt de kroon ♥ dit heeft ze prachtig gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind vooral de winterdieren schattig! Er schijnt een horror winter aan te komen toch? nou hoeft dát van mij nou ook weer niet maar een beetje meer winter zou wel leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig uiltje van Elize! Heerlijk vrolijke kleurtjes heeft ze gekozen.
    Zelf doe ik weinig met vilt, ik pak gewoon altijd de draadjes...

    Fijne zondag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend gedaan. Heerlijk dat werken met vilt, doe het ook graag, maar kom er te weinig aan toe. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig uiltje,oh wat leuk de diertjes van de onderste foto,geweldig,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat is het uiltje mooi geworden! Net zoals ik hem vroeger op school ook heb gemaakt, hoewel bij mij de oortjes niet zo mooi waren :) Echt knap, Elize!

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat kijkt dat uiltje ons ook lief aan.
    De winter viltwerkjes zijn ook erg leuk.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blog, zoveel geweldige ideetjes! Heel gezellig al deze diertjes!
    Fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha een blog waar ik vrolijk van word met al die beestjes.
    Heel leuk en kleurrijk de mooie uil van Elize, wat wordt jij
    toch altijd verwend met mooie dingetjes die zij voor jou maakt!
    De winterserie van Hannie kende ik al maar terecht dat je er aandacht voor
    vraagt, want echt superleuk.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...